Szenvedélyből hivatás!

Mire jó a szakmai blog és mikor érdemes elindítanom?

Mire jó a szakmai blog és mikor érdemes elindítanom?

2019. május 24.

cowomen-1450080-unsplash.jpg

Gyakorlatilag azonnal és mondom is, hogy miért. Amikor már túl vagy az iskolán, vagy a szakmai továbbképzések választásán, akkor azért már körvonalazódik benned, hogy konkrétan milyen területtel fogsz foglalkozni. Az előző cikkemben megnézheted azt a metódust, ahogyan te is le tudod vezetni a specializációdat.

Amikor 2014-ben kezdtem a rajzelemzéssel és a művészetterápiával, akkor még javában főállásban dolgoztam, mint HR vezető és a 2 éves kislányom akkor került a bölcsődébe. Így gyakorlatilag egy ördögi körben voltam benne, a család, az iskolák, a munkahelyem és a kezdő praxisom között, hogy hova fért a szórakozás és a hobbim, azt már magam sem tudom...:) A munka-magánélet egyensúly fenntartása ezért lett a fő területem és nem mondom, hogy tudom a tutit, de nagyon sokat tanultam a kiégés kezeléséről, és a szakmai életút felépítéséről is. Ezeket alapul véve szeretném neked megmutatni, hogy hogyan tudod lépésről-lépésre felépíteni a saját praxisod és melyek a legfontosabb teendőid. A tudatosságban hiszek és nem a nagy léptékű kiugrásokban. 

Akármilyen nehéz is volt a helyzet, sohasem veszítettem szem előtt a célom, hogy egy napon hátrahagyva a mókuskereket a saját praxisomból éljek. Mindenkinek lesznek nehézségei és lesznek olyan pillanatai, amikor fel akarja adni az egészet. Tudom azt is, hogy milyen érzés, amikor nem támogatnak és mindenki kétségbeesetten néz rád, hogy mi lesz ezzel a lánnyal, ha feladja a látszólag csillogó-villogó világot és a saját lábára áll. Nagy divat most az önmegvalósítás és a vállalkozás, talán meg fogsz lepődni, hogy egy karriermentor ezt mondja, de nem mindenkinek tanácsolom. Erre egy külön cikkben ki is fogok térni, hogy miért nem. Azonban, ha még csak gondolkozol a vállalkozáson és még bizonytalan vagy az egészben, akkor is ajánlok egy szakmai blogot.

Az én első blogom 2017 novemberében a szenvedelybolhivatas.blog.hu volt, tehát a blog.hu-n regisztráltam, ekkor még minden témám ezen futott, mind a párkapcsolati, karrier és a praxis is. Később indítottam egy külön blogot a párkapcsolathoz és teszteltem többet is a nevem felvállalása nélkül, kizárólag arra fókuszálva, hogy milyen is az, ha jó tartalmat adsz. Egyszerűen bejött, magam is megdöbbentem, hogy a legelső cikkem, melyet a kiégésről írtam 7500-an olvastak. Az énmárkák is frissülnek, sőt, ahogyan változol, úgy az énmárkád is, ezért most gyakorlatilag „bezúztam” az összes blogomat, a Szenvedélyből hivatás! oldalamhoz tartozó szakmai blogot frissítettem és itt a Tudásbázis rovat alatt, kizárólag a praxisépítéssel kapcsolatos segédanyagokról fogtok itt olvasni.

Szerettem volna tesztelni a cafeblog.hu oldalát, ezért egy könnyedebb stílusban, nem szakmai blogot indítottam, azonban komolyabb párkapcsolati és karrier témákat feszegetek  humorral fűszerezve. Minden téma a praxisomban felmerült esetekről szól, vagy a saját tapasztalásomról. Az üde és remélhetőleg szórakoztató stílus mellé azért mindig csempészek tanulságot és segítséget is a hasonló helyzetek kezelésére. A blog.hu rendszere nekem nagyon bevált, azonban szerettem volna Veletek más tapasztalatokat is megosztani, így erről bátran kérdezhettek tőlem. 

A blog.hu-n gyakorlatilag 1,5 óra alatt fel tudod építeni a saját blogodat és állandó oldalak beszúrásával úgy funkcionál, mint egy honlap. Tehát, amikor nem bejegyzést írsz, akkor oda be tudod írni az elérhetőséged, a rólad szóló leírását és minden hasznos információt. A szakmai blogra, akkor is szükséged lesz, ha saját honlapod lesz, itt majd két lehetőséged is lesz, az egyik, hogy a már meglévő blog-odat hozzárendeled a honlapodhoz, vagy a saját honlapodon belül blogolsz. Én a meglévő mellett szavazok, mert rengeteg olvasót terel a honlapodra. Nekem 2018 novemberében lett saját honlapom, egészen addig az összes ügyfelem ajánlás útján, vagy a blogomról jött hozzám. Abban hiszek, hogy adj-adj és adj!! Adj olyan tartalmat, amelyet te is szívesen olvasnál, segíts másoknak és írj arról a területről, ami a szívügyed és meglátod, hogy sikerrel jársz. Igen felgyorsult világban élünk és mindenki mindent azonnal akar, de alázat és befektetés nélkül nem fog menni az organikus növekedés.

Én mindig éjjel vagy hajnalban írom a cikkeket és beidőzítem a megjelenés napját. Te is meg tudod ezt tenni, amikor alszanak a gyerekek, vagy a többiek kimennek hosszú ebédszünetet tartani, vagy a közösségi oldalak céltalan nézegetése helyett. Hétköznap a közösségi közlekedés híve vagyok, így gyorsan oda tudok érni mindenhova és a villamoson, a buszon, vagy a megállóban szerkesztem a Canva-n a telefonomon a kreatív anyagokat. A kreativitásod hívd életre, ha arra hivatkozol éppen, hogy neked erre nincsen időd. 

Segédanyag a blogod elindításához:

Hol regisztrálj:

blog.hu

cafeblog.hu

 Milyen információkat írj ki mindenképpen?

(itt használj állandó oldal hozzáadását)

  • az elérhetőséged
  • a rólad szóló leírást 

Hogyan lesznek képeim a blogomra, melyek jogtiszták és szépek?

https://unsplash.com/

https://pixabay.com/hu/

Mivel tudok szerkeszteni, hogyan tudok egyéni tartalmat gyártani például egy infografikát?

https://www.canva.com/

Ha elakadtam ki tud nekem segíteni?

Mindkettő blognak, melyet javasoltam van csapata, akik a háttérben azon dolgoznak, hogy neked is segítsenek. Ingyenesen elérhető segédanyagokat tesznek fel az oldalukra, azonban ha olyan kérdésed van, amelyet nem találsz bátran írj a support csapatnak.

Remélem, hogy kedvet kaptál és még ma regisztrálod a szakmai blogod, bátorítalak, hogy tedd és teszteld az írásod és találd meg a saját stílusod. Ne feledd, amilyen vagy az életben, ha az megjelenik írásban, akkor eléred, hogy átmenjen az üzeneted. Minden segítő szakembernek javaslom a blog indítását, ha végigcsinálod azokat a lépéseket, melyeket írok garantáltan lesznek ügyfeleid.

 

#szenvedélybőlhivatás

 

süti beállítások módosítása